Wednesday, September 17, 2008

LAVENDER LOVE


Ons gezin kampeerde vaak op een boerderij in Frankrijk waar ze een lavendel veld hadden. Daar heb ik geleerd om lavendel mandjes te vlechten, “fusettes de lavande" genaamd. Sinds die tijd heb ik elk jaar geprobeerd om aan verse lavendel te komen om deze mandjes te vlechten en zo vond ik Debbie in een klein plaatsje Catlett genaamd. Ze heeft samen met haar ouders een lavendel farm (Seven Oaks Lavender farm) op een uur van ons vandaan. In Juni is er een festival gedurende 2 weekenden als de lavendel vollop bloeit. Ik geef dan lessen in mandjes vlechten en Saar kan lekker op de boerderij ravotten. Debbie’s huis is van voor de Civil War en staat aan de rand van het officiele slagveld waar de Battle of Auburn is gevochten. Dit jaar had Deb een prachtig artikel in een glossy magazine en een Spa Hotel (schoonheids instituut?) in de buurt had een speciaal lavendel arrangement. Aangezien ik de mandjes alleen met verse lavendel kan vlechten werk ik dus aan een stuk door tijdens de oogst en werk ik aan meerdere mandjes tegelijker tijd. Ze verkopen goed ($10-$15), vooral op farmers markten en county fairs (zoiets als de paarden/vee markten in Holland). Volgend jaar nemen we opa en oma mee naar deze heerlijke plek op het platte land!

No comments: